Oamenii compară tot mai mult ofertele magazinelor, de aceea catalogul pe care retailerii de electrocasnice şi electronice îl distribuie la uşa clienţilor cel puţin o dată pe lună devine un instrument tot mai important de promovare, potrivit lui Lorand Szarvadi, CEO şi acţionar minoritar al Domo. Cele aproximativ 200 de produse din catalogul reţelei aduc în prezent circa 40% din vânzările acesteia.
Ponderea era mai mică de 20% înainte de 2009, ceea ce arată cât de mult a crescut importanţa catalogului în mixul de promovare al retailerului în ultimii doi ani, când piaţa s-a redus la jumătate, iar scăderea veniturilor i-a orientat pe clienţi către produsele de pe un segment inferior de preţ sau aflate în promoţie.
Un magazin de 2.000 de metri pătraţi al reţelei listează 15.000 de produse, ceea ce înseamnă că, numeric, 1% din oferta retailerului îi aduce acestuia 40% din rulaje.
Catalogul este un instrument de promovare mai ieftin decât reclamele pe TV, costul tipăririi şi distribuţiei unui catalog de 20 de pagini al unui retailer în toate oraşele mari din ţară putând fi estimat la 1-2 mil. euro pe an, potrivit datelor din piaţă.
"În acest an am mizat mai mult pe catalogul de produse şi pe promovarea outdoor (pe panouri stradale)", spune Szarvadi.
CEO-ul Domo, companie care operează 132 de magazine de electrocasnice şi electronice, estimează afaceri în creştere în acest an faţă de 2009, după declinul de 18% înregistrat anul trecut. Retailerul a deschis 10 magazine în 2010, însă a renunţat la 15 unităţi care erau pe pierdere, astfel încât la finele anului va opera o suprafaţă de vânzare similară celei din 2009.
"Suntem sub ţinta de vânzări anunţată la începutul anului (de 200 mil. euro - n. red.), iar în bugetul revizuit avem o cifră de afaceri de 185-190 mil. euro", precizează Szarvadi.
Operatorul Domo a avut anul tre