Trupurile neînsufleţite ale celor doi scafandri dispăruţi în seara zilei de 9 septembrie în timp ce încercau să filmeze unul dintre rezervoarele cargoului turcesc Medy, Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, nu vor fi scoase la suprafaţă de autorităţile române, aşa cum ar fi fost normal, ci de o firmă cu capital privat, din străinătate .
Sâmbăta aceasta, se va împlini o lună de când Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, amândoi scafandri profesionişti, au intrat în apă şi nu au mai ieşit. Cei doi lucrau pentru SC Hunter's Company SRL, unitate comercială condusă de Jorj Unciuleanu, fost căpitan-şef de port la Agigea şi la Constanţa. Despre firma condusă de Unciuleanu s-a spus în repetate rânduri că beneficiază de atenţia celor care conduc Portul Constanţa, în speţă Paul Brânză, şeful Autorităţii Navale Române şi Alexandru Mezei, directorul Căpităniei Zonale Constanţa.
Revenind la situaţia celor doi scafandri care au pierit în timp ce încercau să filmeze unul dintre rezervoarele epavei cargoului turcesc Medy, putem spune că surse apropiate anchetatorilor ne-au pus la dispoziţie o serie de informaţii care ar putea duce la elucidarea acestui caz. Clubul londonez de asigurări P&I este pe cale să tocmească o firmă cu capital privat din Europa în vederea recuperării celor 3.247 de tone de fier vechi aflate pe cargoul turcesc. „Se face o analiză a costului fierului vechi şi a operaţiunilor de scoatere. Dacă este mai rentabil, atunci îl vor scoate“, ne-au mai declarat apropiaţii autorităţilor constănţene. În cazul în care clubul londonez P&I va considera că se impune ridicarea celor peste 3.000 de tone de fier vechi de pe nava Medy, există o mare posibilitate ca scafandrii unităţii comerciale plătiţi pentru respectiva lucrare să-i găsească pe cei doi bărbaţi dispăruţi din data de 9 septembrie. „Mai mult ca sigur, firma care va ridica fierul din mare va fi din afara graniţe