În ultimul deceniu, Google a dominat cu siguranţă economia internetului. Compania funcţionează de 12 ani şi are în prezent aproximativ 10.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 150 de produse, iar portofoliul său continuă să crească. Supremaţia Google este însă ameninţată de mai mulţi competitori, pe lângă rivalii clasici Microsoft şi Yahoo.
Google, care deţine cel mai popular motor de căutare din lume, rămâne şi în acest an cel mai valoros brand din lume, evaluat la 114 miliarde de dolari. Este urmat de furnizorul american de servicii şi produse IT International Business Machines (IBM), care are o valoare de 86 miliarde de dolari, cu o creştere de 30% faţă de 2009. Pe locul al treilea se află Apple, dezvoltatorul telefoanelor iPhone (83 de miliarde de dolari, în creştere cu 32%), şi pe următorul loc Microsoft, cel mai mare producător de software din lume (76 miliarde dolari), potrivit unui clasament al companiei Millward Brown Optimor, care cuantifică în valoare monetară opinia consumatorilor despre branduri. „Compania noastră se dezvoltă rapid multilateral şi de aceea are mai mulţi competitori, în special în rândul companiilor care încearcă să le ofere oamenilor acces la informaţiile online şi să le furnizeze publicitate cu un conţinut relevant pentru ei. În prezent însă, considerăm că principalii noştri rivali sunt Microsoft şi Yahoo", spun reprezentanţii Google.
Microsoft către Google: Bing!
Microsoft este una dintre companiile cele mai importante din industria IT şi cu siguranţă cel mai mare competitor Google în mai multe domenii: căutarea pe internet, motoarele de căutare, funcţii şi instrumente suplimentare ale motoarelor de căutare. Google deţine cel mai popular motor de căutare din lume în prezent, dar lansarea motorului de căutare Bing al lui Microsoft în mai 2009 i-a pus în alertă pe managerii din Google. Bing dispune de numeroase