Campania electorala, vestita de Elena Udrea, loveste in forta si in cele mai originale moduri. Iar noul ministru de Interne se dovedeste un autentic inovator.
Ideea sa de a solicita sefilor inspectoratelor din subordine sa se ocupe de reesalonarea creditelor politistilor este nu numai o premiera absoluta, ci si de o originalitate greu de egalat. Adica, mai pe sleau, este o tampenie colosala, populista si, in mod normal, inaplicabila.
In primul rand, nu exista niciun temei legal, dar absolut niciunul, pentru ca un tert, oricine ar fi el, fara un interes direct si legitim in cauza, sa intervina in contractul dintre o persoana fizica si o banca.
Va imaginati cum se va duce seful inspectoratului de politie din judetul X la seful creditelor din banca bancii Y: "va deranejz si eu in legatura cu reesalonarea creditelor politistilor". Sau poate trebuie sa mearga de mana cu imprumutatul insusi, ca mama care merge cu odrasla la diriginte in speranta ca-i va salva nota la purtare: "e baiat bun, dom' profesor, dar am avut niste probleme in familie, i-am taiat din banii de buzunar si l-am bulverst. Mai dati-i o sansa!"
Sau din nou autoritatea functiei si a institutiei tine loc de temei legal? Se pare ca cel putin in judetul Bihor asa e, caci biroul de presa al IPJ a confirmat pentru EVZ incheierea unor intelegeri, deocamdata verbale, cu bancile, potrivit carora politistii ar urma sa fie pasuiti de rate cateva luni. Cum anume s-a facut aste e greu de spus, caci, potrivit bancherilor, legal asa ceva nu e posibil decat daca institutia pune pe masa niste garantii suplimentare in favoarea angajatului debitor. A facut MAI, institutie bugetara, asa ceva? Ar fi foarte interesant de aflat in ce au constat garantiile si in ce masura afecteaza ele contribuabilul.
Si apoi, dupa acelasi model, de ce nu ar interveni si directorii de s