Radu Berceanu, unul dintre cei trei piloni ai tripletei BVB, este incoltit in propriul sau partid. Unealta de baza: tragicul accident de la Tulcea, soldat cu 4 morti si x raniti.
Remanierea nu a fost singurul lucru rau de care a avut parte Radu Berceanu, acesta fiind pus la zid chiar de colega sa, Anca Boagiu, imputernicita de presedintele Traian Basescu.
Boagiu a pus tunurile pe toti oamenii fostului sef de la Transporturi, reusind astfel sa zgaltaie serios reteaua senatorului de Dolj.
Astfel, prima grija a noului ministru a fost eliberarea din functie a sefilor din institutiile esentiale, capatand in felul acesta putere absoluta atat in cadrul Executivului, cat si in interiorul PD-L.
Cu totii stim ca aceste institutii cheie reprezinta, de fapt, instrumente vitale in ceea ce priveste dobandirea puterii si formarea unei structuri solide.
Altfel spus, impingerea banilor catre clientela politica si impartirea functiilor catre teritoriu vor deveni doua operatiuni usor de executat.
Abuzurile de la MTI: inlocuirea "capuselor" lui Berceanu cu cele ale Ancai Boagiu
Anca Boagiu a actionat exact in stilul basescian. Noul ministru s-a folosit de accidentul de la Tulcea pentru a ii inlocui pe sefii de la ARR si RAR, asa cum Basescu a fructificat protestul politistilor pentru a il elimina pe Vasile Blaga de la Interne, o alta componenta a tripletei BVB.
Lovitura decisiva a fost efectuata la CNADNR, conducta principala de bani, acolo unde Boagiu a demis-o din functie pe Dorina Tiron si l-a pus la carma pe Liviu Costache, membru al organizatiei PD-L Sector 2, filiala condusa de Anca Boagiu.
Se poate observa cu ochiul liber ca situatia actuala de la ministerul Transporturilor este fara precedent. Niciodata nu s-a intamplat, la niciun portofoliu, ca la schimbarea unui ministru,