Compania Signa, din New York, a dezvoltat noi celule de combustibil, care genereaza curent electric folosind o noua baterie pe baza de siliciura de sodiu, o pulbere metalica stabila, care genereaza hidrogen in contact cu apa, ce apoi este transformat in electricitate.
Compania intentioneaza sa implementeze noua tehnologie pentru a servi ca si sursa de energie primara pentru mijloace de transport, generatoare si masini electrice care utilizeaza puteri intre 1 W si 1 kW, precizeaza Physorg.
Comparativ cu baterii avansate Li-ion, care au o densitate de energie de aproximativ 65 Watt-ora per kilogram, cartusele Signa au o densitate de energie de mai mult de 1.000 de Watt-ora per kilogram.
Bazat pe hidrogen, un astfel de cartus produce pana la 200 W putere, precum si un exces de energie care poate fi stocata intr-o baterie Li-ion.
Compania Signa si-a prezentat luna trecuta noua realizare la expozitia internationala de biciclete din Las Vegas. Celulele de combustibil cantaresc numai 1,5 kilograme si sunt reutilizabile, ciclistii pot inlocui cartusul, eliminand astfel necesitatea opririi pentru reincarcare.
Potrivit companiei, cu ajutorul unei astfel de baterii, o bicicleta poate parcurge pana la 100 de kilometri.
Hidrogenul folosit este produs la presiuni mici, iar silicatul de sodiu este un produs secundar ecologic obtinut din siliciura de sodiu.
Produsul respecta astfel normele de siguranta si este si ecologic, iar oficialii companiei spun ca acesta va fi disponibil incepand cu anul viitor.
Compania Signa, din New York, a dezvoltat noi celule de combustibil, care genereaza curent electric folosind o noua baterie pe baza de siliciura de sodiu, o pulbere metalica stabila, care genereaza hidrogen in contact cu apa, ce apoi este transformat in electricitate.
Comp