O deficienta de comunicare intre pilotii avionului prabusit la Smolensk si turnul de control ar fi provocat accidentul in urma caruia toti cei 96 de pasageri, inclusiv presedintele Lech Kaczynsk, au murit.
Accidentul putea fi evitat, daca pilotii ar fi avut mai multe informatii, sustine un maior rus, citat de airlines.einnews.com .
"Nu am nicio idee ce faceau controlorii de trafic aerian in momentul accidentului. Dar sunt sigur ca pilotul a fost lasat singur in luarea deciziei de a ateriza. Este ca si cum turnul de control aerian le-ar fi spus sa faca ce vor ei, sa aterirezeze ori ba", spune Aleksandr Koroncik, maiorul care conduce o ancheta privind catastrofa aeriana.
Daca pilotii avionului prezidential TU-154 ar fi cunoscut altitudinea la care urmau sa aterizeze, aparatul de zbor nu s-ar fi prabusit, sustine Koroncik, el insusi fost pilot.
"Problema este ca nimeni nu i-a spus pilotului ca avionul se afla la un kilometru de pista. Informatia despre altitudine ar fi trebuit furnizata de un sistem de navigatie, de copilot si, mai presus de toate, de centrul de control aerian", puncteaza maiorul rus.
"Pilotul avea nevoie doar de un indiciu, acela ca avionul se afla la un kilometru distanta de pista de aterizare. Daca cineva i-ar fi spus acest lucru, aparatul Tu-154 nu s-ar fi prabusit", concluzioneaza Koroncik.
O deficienta de comunicare intre pilotii avionului prabusit la Smolensk si turnul de control ar fi provocat accidentul in urma caruia toti cei 96 de pasageri, inclusiv presedintele Lech Kaczynsk, au murit.
Accidentul putea fi evitat, daca pilotii ar fi avut mai multe informatii, sustine un maior rus, citat de airlines.einnews.com .
"Nu am nicio idee ce faceau controlorii de trafic aerian in momentul accidentului. Dar sunt sigur ca pilotul a fost lasat singur in