Producătorul ciocolatei Rom a înlocuit tricolorul de pe ambalaj cu steagul american. Oameni din publicitate spun că schimbarea este făcută de dragul controversei. Ciocolata Rom şi-a făcut publicitate gratuită datorită discuţiilor, însă este puţin probabil să-i facă pe români să reacţioneze vehement pentru întoarcerea la vechiul ambalaj.
Săptămâna trecută, ciocolata Rom, care oferă „senzaţii tari din 1964" s-a schimbat la faţă. A dat tricolorul românesc pentru drapelul Statelor Unite ale Americii, promovând totodată o nouă idee, cea de „vis american".
Aşa cum era de aşteptat, reacţiile faţă de acest „sacrilegiu" nu au întârziat să apară pe bloguri, pe Facebook şi Twitter. Totuşi, oamenii din publicitate nu cred în campania celor de la Rom.
Nevoia transformării
De ce această transformare? „Rom păstrează acelaşi spirit liber şi îşi asumă să facă afirmaţii curajoase în continuare, chiar dacă aceasta incită la controversă", a declarat Adrian Boţan, Creative Partner la agenţia McCann Erickson, care s-a ocupat de transformarea mărcii de ciocolată.
În plus, Boţan crede că orice brand are nevoie de lucruri noi. „Campania este o metaforă a românului de astăzi: dacă ai haine sau maşini străine te simţi mai cool. Poate că visul american este prea departe, dar iată noi îl aducem azi mai aproape", a mai spus şeful creaţiei de la McCann.
Ce spun oamenii din publicitate
De cealaltă parte, oamenii de creaţie din agenţii cred că este o campanie fie curajoasă, fie una slabă. Bogdan Naumovici, şeful shop-ului de creaţie 23 Communication Ideas, este vehement.
„Eu sper că această campanie este pentru festival. Nu cred că-şi imaginează cineva că Romul are o asemenea legătură cu consumatorii încât aceştia să iasă în stradă şi să ceară schimbarea la loc a ambalajului", a declarat publicitarul, care crede că