Radu Berceanu spunea la inceputul verii ca ar vrea taxe mai mari pentru masinile de lux si "sa geama toti astia cu Q7". Nu s-a intamplat nimic de atunci, dar auzim din nou acelasi mesaj. Deputatul PSD Robert Negoita a propus taxarea diferentiata a masinilor, spunand ca nu este de acord ca impozitul pentru un Logan sa fie aproape de cel platit de posesorul unui Mercedes sau BMW.
Deputatul social-democrat, care este si unul dintre cei mai bogati politicieni din Romania, vrea astfel sa implementeze o modalitate de taxare care sa incurajeze detinerea de masini ieftine cu capacitate cilindrica mica si grad redus de poluare.
"Nu mi se pare in regula ca posesorii de Mercedes sa plateasca la fel ca posesorii de Dacie. Presupunem logic ca cei care cumpara masini scumpe au bani si pot sa contribuie mai mult la buget decat cei care isi iau masini ieftine. E si o masura de a stimula productia interna pentru ca in Romania producem masini ieftine, nu scumpe", a declarat Robert Negoita pentru Ziare.com.
El a depus marti, la Camera Deputatilor, initiativa legislativa si spera ca aceasta sa fie aprobata in regim de urgenta pentru ca noul impozit sa fie calculat din 2011.
Cum se calculeaza impozitul propus de Negoita
Noua modalitate de calcul a impozitului include trei variabile - pretul autoturismului, un coeficient in functie de capacitatea cilindrica si un coeficient de poluare. Valoarea autoturismelor ar urma sa fie calculata si prezentata anual de catre Ministerul de Finante.
"Ministerul Finantelor trebuie sa intocmeasca un catalog de preturi in care sa evalueze toate tipurile de autoturisme inmatriculate in Romania si care trebuie impozitate la valoarea lor de piata. Aceasta taxa va fi de 0,75% din valoarea masinii", a declarat Robert Negoita.
Cel de-al doilea coeficient, capacitatea cilindrica, v