Asia de Sud-Est ar putea deveni principala piaţă de desfacere a vinului românesc. Pentru ca vinul autohton să poată ajunge în China, este nevoie de un terminal special pentru încărcarea lui pe vapoare
Salvarea activităţii portuare din Galaţi ar putea veni tocmai din partea industriei viniviticole . Vinul românesc, şi mai cu seamă cel produs în Moldova, este foarte apreciat în China.
Continentul asiatic nu are tradiţie în producţia de vin şi, pe fondul expansiunii economice şi al occidentalizării obiceiurilor de consum, această băutură alcoolică are o căutare tot mai mare. Drept urmare, China importă din Europa cantităţi tot mai mari, iar vinul românesc este preferat nu numai pentru calitate, ci şi pentru că este ieftin.
Pentru ca România să devină un important exportator de vin pe piaţa Asiei de sud-est este necesar un terminal portuar specializat. Acesta este motivul pentru care sesizând excelenta oportunitate de afaceri câţiva investitori chinezi au decis să construiască la Galaţi asemenea terminal pentru încărcarea vinului pe vapoare.
„Chinezii vor face investiţia. În acest moment, se studiază nişte proiecte pentru a se putea precia viabilitatea soluţiei", ne-a declarat Marian Filimon, preşedintele Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (IMM) din Judeţul Galaţi.
Terminalul portuar ar însemna realizarea unor depozite de mari dimensiuni destinate vinurilor, a unor linii de încărcare de mare volum şi a altor facilităţi de infrastructură portuară. Investiţia s-ar ridica la o sumă de 50 de milioane de euro.
„Decizia va fi luată în maxim un an. Singura problemă în discuţie este dacă acest terminal portuar va fi amplasat la Galaţi sau la Constanţa", a mai declarat Marian Filimon.
Conform planului, vinuri din toată Moldova ar urma să fie exportate în China. Sunt vizate în special mărci precum Panciu şi Cotnari dar şi dintre cele produse