O lună de la dispariţia scafandrilor Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas. Cei doi s-au scufundat în după amiaza zilei de 9 septembrie şi au încercat să filmeze unul dintre rezervoarele epavei cargoului turcesc Medy. Din cauza vremii, nici vasele Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) nu mai inspectează locul în care s-a scufundat nava.
Astfel, Ion Voicu a infirmat zvonurile apărute în ultima perioadă conform cărora agenţia nu mai are combustibil pentru navele sale. „Echipele de căutare sunt în aşteptare. Nu din cauza carburantului nu s-a mai mers în zonă cargoului scufundat, ci a vremii. În urmă cu aproape două săptămâni, Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare a achiziţionat 250 de tone de carburant. Deocamdată, avem toate resursele“, a mai arătat Voicu. Deşi gestionarea operaţiunilor de căutare a scafandrilor Zarafu şi Ispas a fost aspru criticată atât de familiile celor doi, cât şi de apropiaţii acestora, Ion Vociu susţine că le înţelegea durerea, însă nu poate fi „Superman“. „Am făcut, fac şi voi face tot ce ţine de mine în acest caz. Voi face tot ce ţine de mine“, explică şeful ARSVOM. În condiţiile în care angajaţii societăţii comerciale SC Prodive Services SRL Constanţa au efectuat prima inspecţie a cargoului scufundat Medy la solicitarea clubului londonez de asigurări P/I, ne-am întrebat, fireşte, de ce aceştia nu solicită aviz din partea Căpităniei Zonale pentru a-i căuta pe Zarafu şi pe Ispas în epavă. Pentru a obţine mai multe informaţii, l-am contactat pe managerul Prodive Services SRL, Cristian Vlad. „Momentan, nu pot să vorbesc... sunt la o lucrare. Sunaţi-mă în două ore“, s-a scuzat, iniţial, Vlad. După cum ne-am aşteptat, cel care conduce Prodive Services nu a mai răspuns la telefon.
Prodive Services la DNA
După cum am mai susţinut şi în numerele trecute, singura firmă care are aviz de a derula cercetări