Dacă erai obişnuit să zbori pe Fifth Avenue spre up-town, cu gândul să ajungi cât mai repede la intrarea de Est a celebrului Central Park, uită! Dacă abia aşteptai să ajungi în zona trăsurilor trase de cai pentru inevitabilele „deja vu" cu secvenţe din „Singur acasă", episodul New York, ei bine, uită din nou! Noua atracţie a locului este cel mai faimos magazin de prezentare şi vânzare „Apple" din câte s-au făcut vreodată.
Beneficiază nu numai de o poziţie excepţională, greu de ratat în orice periplu prin Manhattan, dar şi de două concepte originale pentru un astfel de magazin. Primul este acela al programului „7/24/365", adică funcţionează nonstop şapte zile pe săptămână, câte 24 de ore pe zi, pe tot parcursul anului. O idee ce se mulează perfect pe renumele New Yory-ului de oraş care nu doarme niciodată, concept care a ajutat şi comerţul ambulant din zonă, un suc, un ziar sau un hot dog nefiind o problemă la nici o oră din zi sau din noapte, întocmai ca în Time Square, obiectiv turistic ce nu cunoaşte pauză.
Al doilea concept original al magazinului subteran este cubul transparent de la intrare, proiectat de nimeni altul decât Steve Jobs, noncorformistul părinte al iphonului şi, de ce nu, al computerului personal. Din cub se poate lua liftul - un minietaj - spre sala de prezentare sau se poate merge pe scări. Astfel că intrarea în magazin este ea însăşi nu numai o atracţie turistică, dar şi un excelent exemplu de marketing fiindcă te pregăteşte, încă de la primii paşi prin Apple Store, pentru o călătorie în tehnica viitorului. Liftul, în fapt o capsulă transparentă care te duce cu gândul la Cpt. Picard, te „teleportează" în câteva secunde sub Fifth Avenue, la etajul inferior. Pentru cine nu are timp să aştepte varianta mecanizată a coborâtului există scară, şi ea transparentă, încolăcită parcă precum iedera pe lift. @N_