Nicio afacere nu seamana cu alta si niciun antreprenor nu ar putea sa gandeasca la fel ca un altul. Totusi, toti antreprenorii de succes au cateva lucruri in comun care i-au ajutat sa cunoasca succesul in afaceri.
Potrivit unui studiu realizat de Guardian Life Small Business Research Institute si citat de Business Insider, toti oamenii de afaceri au sase trasaturi de personalitate comune. La studiu au participat 1.100 de antreprenori care conduc firme cu cel mult 99 de angajati.
Cercetatorii nu au vrut sa afle de la antreprenori ce au facut pentru a reusit, ci i-au intrebat despre lucrurile pe care acestia le considera importante. Rezultatele au aratat ca nu e vorba de experienta, ci de pasiune.
In primul rand, toti au vorbit despre spiritul de echipa. Chiar daca e usor de crezut ca proprietarul unui IMM se ocupa singur de fiecare detaliu al afacerii sale, studiul Guardian a aratat ca lucrul in echipa e cel mai important aspect in conducerea unei firme cu mai putin de 100 de angajati. Cei mai buni sefi stiu sa delege atributiile, sa creeze relatii puternice cu ceilalti membri ai echipei si oportunitati care sa ii motiveze pe toti.
Curiozitatea este a doua trasatura comuna a antreprenorilor care au cunoscut succesul. Studiul a aratat, de exemplu, ca acestia cauta tot timpul pe Internet informatii despre cum sa isi imbunatateasca afacerea si cum sa creeze produse noi. Daca esti genul de persoana care isi pune tot timpul intrebari si se gandeste la ce face competitia, atunci inseamna ca ai afacerile in sange.
Ca sa reusesti in afaceri trebuie neaparat sa privesti in viitor. Este crucial pentru viitorul unei mici afaceri de succes sa vezi ce urmeaza sa se intample si sa te pregatesti din timp. Studiul Guardian a aratat ca antreprenorii care si-au planuit bugetul cu mult timp inainte a rezultate mai bune decat cei