Serviciile bancare rămân, din multe puncte de vedere, primitive şi ca ofertă, dar şi ca apetit al clienţilor, având în vedere că doar o pondere scăzută dintre clienţii băncilor sunt obişnuiţi cu serviciile de online banking.
George Mucibabici, preşedintele Deloitte România, consideră că, în ceea ce priveşte concurenţa pe piaţa bancară, diferenţa se poate face acum prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor, un rol foarte important în acest sens revenind băncilor internaţionale prezente pe piaţa din România.
"Există încă suficient loc de îmbunătăţire şi de simplificare a procedurilor în relaţiile cu clienţii. Se vorbeşte mult despre informatizarea băncilor, de sisteme IT, de online banking. Un risc pentru sistemul bancar, în special pentru băncile care au deschis foarte multe sucursale, vine din partea celor nou-veniţi, care vor aduce şi implementa platforme dezvoltate complet pe on-line. Deci există potenţial în acest sens pe piaţa românească şi cred că acest lucru nu poate decât să ajute industria de profil."
Mucibabici (desen) are în spate o vastă experienţă în domeniul bancar. Înainte de a fi trecut în domeniul consultanţei, el a condus timp de patru ani operaţiunile Băncii Ţiriac, iar anterior a deţinut poziţii de management în cadrul BNR (director general al Direcţiei Generale Operaţiuni Monetare, Valutare şi de Credit) şi a lucrat la Fondul Monetar Internaţional.
Preşedintele Deloitte apreciază că la nivelul sectorului bancar evoluţia va fi mai echilibrată în perioada următoare, după anii de boom în care instituţiile de credit au acordat atenţie preponderent segmentului de retail, urmând să asistăm la o reorientare pe finanţarea afacerilor sănătoase.
"Aş spune că o să vedem o dezvoltare mai echilibrată. Va fi, în continuare, un focus pe corporate sănătos. Este o revenire la dragostea dintâi a sectorului bancar. A fost o perioa