Chinezii si populatia din Orientul Mijlociu sunt cei mai ocupati si entuzasmati utilizatori de Internet, se arata intr-un studiu cu privire la comportamentul online al utilizatorilor.
Chinezii sunt printre cei mai receptivi utilizatori cu privire la marcile comerciale vehiculate online iar cei ce fac publicitate pot comunica usor cu publicul pe site-urile de comunitati, aruncand astfel o lumina pozitiva asupra posibilitatilor inca neexploatate ale comertului online in Asia, informeaza Financial Times.
Sondajul indica modul in care pietele emergente depasesc Europa de vest si America de Nord sub aspectul retelelor de socializare indicand, totodata, diferente semnificative sub aspectul modelelor de comportament online.
Cercetatorul de piata TNS a intervievat aproape 50.000 de oameni din 46 de tari pentru a construi acest studiu.
TNS a evaluat populatiile online cercetate ca fiind cele mai implicate in Internet, sub aspectul timpului petrecut online dar si dupa atitudinea pe care oamenii o au fata de tehnologie.
Egiptul, Arabia Saudita si China sunt in varful listei, cu un procent de 55 % de implicare in mediul online. Turcia, a treia cea mai mare tara reprezentata pe Facebook, a fost singura tara europeana care ocupa o pozitie in topul TNS. Agentiile de publicitate au constatat o crestere rapida in cheltuielile de piata la clientii din China si Brazilia, dar si prin intermediul canalelor digitale.
Martin Sorrell, director executiv la WPP, cel mai mare grup de comunicatii si marketing din puntul de vedere al veniturilor, a declarat: "Cresterea din industria noastra a fost, este si va fi condusa de cresterea pietei chineze dar si de piata online, iar acest raport nu face decat sa arate stransa legatura dintre acestea".
In America de Sud, Orientul Mijlociu si China, oamenii petrec mai mult