Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a avut, în ultimii ani, 160 de procese cu băncile acuzate de clienţi de clauze abuzive, a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele instituţiei, adresându-se Comisiei de industrii şi servicii din Camera Deputaţilor. Sursa: Guvernul Romaniei
Şeful ANPC a solicitat ca toate contractele de creditare care vor fi încheiate între instituţiile financiare şi clienţi să fie standardizate, "pentru a nu mai bulversa clienţii care şi aşa nu au cunoştinţe financiare".
Dacă va fi acceptată această solicitare, toate băncile din piaţă vor folosi nişte formulare-tip în raport cu persoanele care iau credite.
Mai puţină birocraţie în relaţia cu băncile
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, prezent la dezbaterile din comisia parlamentară, a precizat că a avizat ordonanţa de urgenţă 50/2010 "pentru că este important să păstrăm o anumită claritate în toată problema dintre bănci şi clienţi. Faptul că nu mai există comision de rambursare anticipată şi este mai multă transparenţă sunt două mari câştiguri pentru noi".
El spune că procedurile trebuie să fie mai simple, astfel încât oamenii "să nu fie puşi pe drumuri pentru semnat acte".
În plus, Consiliul Concurenţei caută împreună cu reprezentanţii BNR soluţii pentru ca băncile să nu refuze solicitările de refinanţare ale debitorilor, iar atunci când obţin refinanţarea, să nu suporte rate mai mari decât cele anterioare.
Citiți și
Zi decisivă pentru ordonanţa creditelor
Concurenţa pe piaţa bancară aduce avantaje consumatorilor