Mâine se încheie lucrările de foraj la cel mai lung tunel din lume, care străpunge Alpii pe o lungime de 57 de kilometri. Tunelul rutier şi feroviar va fi dat în exploatare din 2017. Sursa: REUTERS
O freză cu diametru de 9,5 metri va perfora mâine ultima porţiune din tunelul Gotthard, iar scena va fi urmărită în direct de milioane de oameni. După 15 ani de muncă şi o investiţie de peste şapte miliarde de euro, elveţienii au reuşit să creeze o galerie de 57 de kilometri, care străbate Alpii.
Cel mai mare tunel din lume va permite ca distanţa dintre Zürich şi Milano să poată fi parcursă în numai două ore şi 40 de minute, cu o oră mai puţin decât în prezent. Asta se va întâmpla din 2017, când tunelul va fi dat în folosinţă la întreaga capacitate. Trenurile de pasageri vor putea circula cu 250 km/h, în timp ce garniturile de marfă, cu 160 km/h, de două ori mai rapid decât se circulă în prezent.
Miercuri, Renzo Simoni, şeful companiei Alptransit Gotthard AG, povestea că "mai avem doar un metru şi jumătate" de săpat.
În 2017, pe aici vor trece circa 300 de trenuri cu 250 km/h
Din motive de siguranţă, pe "Şantierul secolului" - aşa cum îl numeşte presa elveţiană - vor avea vineri acces doar 200 de persoane. Elveţienii au pregătit o adevărată regie pentru această inaugurare, transmisă în direct la televizor. Liniştita localitate Sedrun (centru est), pe sub care vor trece trenurile, se pregăteşte să primească numeroşi ziarişti şi fotoreporteri, precum şi pe cei care au participat la lucrări.
Unul dintre telespectatori va fi Siim Kallas, comisarul european al transporturilor. "Este un proiect remarcabil", a spus Siim Kallas, regretând că nu va putea fi de faţă vineri. De la Luxemburg, miniştrii europeni ai transporturilor vor urmări evenimentul la televiziunea elveţiană.
15 ani de foraj
@N