Un tânăr om de afaceri de origine română din SUA, Samuel Bistrian, a pus pe picioare o companie tocmai în Dallas pentru a le oferi copiilor din familii sărace din estul Europei încălţările de care au nevoie pentru anotimpul rece.
Samuel Bistrian, 28 de ani, explică faptul că afacerea sa legată de comercializarea cizmelor de cauciuc cuprinde şi o dimensiune personală, emoţională, pentru că, la rândul său, s-a născut într-o familie "foarte, foarte săracă" din mediul rural în România, şi a avut prima sa pereche de cizme de cauciuc abia la vârsta de 6 ani, scrie cotidianul Dallas Morning News, citat de Agerpres.
"Am fost atât de fericit atunci... mulţi dintre copiii din satul nostru aveau degete lipsă la picioare din cauza degerăturilor", povesteşte el.
Samuel Bistrian trăieşte în prezent cât se poate de confortabil la Dallas, alături de soţie şi de fetiţa sa, însă amintirile despre copiii săraci, nevoiţi să-şi petreacă iarna desculţi, l-au inspirat să-şi investească toate economiile pentru a înfiinţa compania Roma Provisions, companie care a anunţat că va trimite gratuit câte o pereche de cizme de cauciuc copiilor nevoiaşi din estul Europei pentru fiecare pereche de cizme vândută în SUA.
"Este mai mult decât o simplă afacere - de fapt chiar este o campanie de ajutorare a săracilor, a copiilor neglijaţi, aflaţi la limita subzistenţei", susţine el.
Primele cizme comercializate de Bistrian vor ajunge în magazinele americane din luna noiembrie şi pot fi cumpărate şi de pe internet la preţul de 38 de dolari pentru copii şi respectiv 78 de dolari pentru modelele de damă.
"Preţurile noastre sunt foarte competitive pentru că vin în întâmpinarea clientului şi îi oferă şi ocazia să facă o faptă bună. Aceste cizme pentru copii nu sunt precum cele de 45 de dolari, dar cu o calitate mai scăzută, dar nici precum cele de 140 sau de 225 de dolari", ma