Unul dintre simbolurile Costineştiului este, cu siguranţă, epava care zace de aproape o jumătate de secol în apele Mării Negre. În jurul eşuării acesteia s-au ivit numeroase legende, însă niciuna dintre ele nu a devenit un adevăr de netăgăduit, până acum.
Epava de la Costineşti are un nume, care este încă vizibil - Evanghelia -, aceasta fiind cea de-a patra denumire a vasului. Se spune că ar fi aparţinut armatorului grec Aristotel Onassis. Nava a funcţionat timp de 25 de ani şi, conform datelor de care dispunem, a fost lansată la apă pe 28 mai 1942, fiind un produs al şantierului naval Harland & Wolff din Belfast, acelaşi şantier unde a luat naştere şi Titanicul. Se pare că ambele nave au avut parte de un destin tragic, cu toate că, în cazul Evangheliei, poate fi ceva premeditat. Numele de Empire Strength i-a fost dat de primul proprietar, Blue Star Line ltd, din Londra. După patru ani, proprietarul era Leyland & Co, iar numele navei devenea Saxon Star. În perioada 1950 - 1959 schimbă din nou proprietarii, numele păstrându-l. În anul 1961 era Redbrook, iar în 1965 este preluată de armatorul grec, care a redenumit-o Evanghelia.
Cum a eşuat nava?
În privinţa datei eşuării, există anumite controverse. În timp ce unele voci spun că naufragiul s-ar fi produs în 1960, altele spun că data exactă ar fi 15 octombrie 1968, dauna acesteia fiind totală. Nava are 131,4 metri lungime, 17,4 metri lăţime şi 10,2 metri înălţime, un deplasament de 7.355 tone şi a fost un cargobot frigorific. O primă variantă a naufragiului ar fi fost o înţelegere între armatorul grec şi căpitanului vasului, care ar fi urmat să eşueze intenţionat vasul, pentru a încasa asigurarea, motivul fiind acela că navei îi expirase de doi ani dreptul de navigaţie. Evanghelia se pare că venea cu viteză de croazieră de la larg, de la câteva mile, având acelaşi curs pe care îl are şi acum, ca epavă. A