Lumea designului de interior a fost recent marcată de o nouă ediţie a târgului internaţional Cersaie. Organizat an de an la Bologna, Italia, evenimentul s-a defăşurat într-un spaţiu de 176.000 de metri pătraţi şi a reunit 1.012 expozanţi din 33 de ţări. O atenţie deosebită a fost acordată anul acesta tinerilor profesionişti. Pentru ei a fost organizată o serie de concursuri şi expoziţii menite să promoveze munca arhitecţilor, a graficienilor sau a designerilor aflaţi la început de drum. Chiar posterul care anunţa evenimentul Cersaie de anul acesta a fost realizat de Alessandra Parodi, studentă la Arhitectură în cadrul Universităţii din Genova. Nu au lipsit însă nici renumiţii producători italieni de produse din ceramică destinate băilor şi nu numai care pe parcursul celor cinci zile de expoziţie au organizat evenimente şi au căutat să îşi promoveze noile produse în campanii cât mai convingătoare.
Colecţii noi, viziuni futuriste
Fir Italia, una dintre cele mai cunoscute firme italiene producătoare de obiecte sanitare, şi-a promovat noua colecţie, Dynamica, sub sloganul "nimic nu se va schimba decât dacă ne mişcăm". Alături de această idee, la baza noii colecţii a stat şi filosofia lui Francesco Lucchese, designerul obiectelor cu pricina care spune să "te uiţi în trecut pentru a desena în prezent cu idei care privesc spre viitor". Astfel, colecţia nou-lansată propune o gamă de produse funcţionale şi decorative, cu forme pline, rotunjite sau eliptice şi o cromatică variată, care se vor a fi expresia echilibrului şi a armoniei. Aşa cum sugerează şi numele colecţiei, obiectele sanitare sunt create după un design dinamic caracterizat la început de minimalism şi apoi de maximalism.
Formele date produselor au fost special create să redea aspectele estetice specifice perioadei contemporane şi pentru a întâmpina aşteptările arhitecţilor, ale profes