Tunelul, considerat cel mai lung din lume, strabate adancurile Muntilor Alpi si a fost finalizat sub raportul galeriilor, dar va fi deschis publicului in 2017.
Gotthard, tunelul rutier din Alpii Elvetieni, va avea o lungime de 57 de kilometri si va asigura o legatura facila intre Europa de Nord si cea de Sud, informeaza Discovery.
Calatorii vor putea circula din orasul italian Milano spre orasul elvetian Zurich in mai putin de 3 ore, fata de 4 ore in prezent.
Proiectul, in valoare de 7 miliarde de euro, incearca sa rezolve ingrijorarile privitoare la poluarea mediului muntilor Alpi.
Dupa 15 ani de foraje, cele 2 tuneluri opuse (cu diametrul de 10 metri) s-au unit la 2.000 de metri adancime. Cei 2.500 de muncitori care au participat la realizarea sapaturilor au trait clipe foarte dificile, iar opt si-au pierdut viata.
Tunelul Gotthard va depasi recordul anterior (de tunel feroviar) detinut de tunelul Seikan dintre insulele japoneze Honshu si Hokkaido si tunelul (rutier) Laerdal din Norvegia.
Elvetia a depus mari eforturi in anii '90 pentru a-si convinge vecinii europeni de necesitatea constructie acestui tunel.
Tunelurile sunt necesare in Alpi din cauza pantelor dificile si pentru a stopa poluarea padurilor strabatute de sosele. 300 de garnituri de tren vor putea traversa tunelul Gotthard la o viteza de 250 km/h, potrivit proiectantilor.
Tunelul, considerat cel mai lung din lume, strabate adancurile Muntilor Alpi si a fost finalizat sub raportul galeriilor, dar va fi deschis publicului in 2017.
Gotthard, tunelul rutier din Alpii Elvetieni, va avea o lungime de 57 de kilometri si va asigura o legatura facila intre Europa de Nord si cea de Sud, informeaza Discovery.
Calatorii vor putea circula din orasul italian Milano spre orasul elvetian Zurich