Primele şase luni ale acestui an au adus creşteri semnificative pe unit-linked, anunţând un 2010 cu cele mai bune rezultate din istorie pe acest segment.
În lipsa unor facilităţi de la stat, asigurătorii încearcă să atragă clienţi prin diversificarea portofoliilor. Iar acest lucru pare să funcţioneze foarte bine, cel puţin în ceea ce priveşte categoria asigurărilor cu componentă investiţională, care, potrivit datelor obţinute de RL de la Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare (UNSAR), au reprezentat în primele şase luni ale acestui an jumătate din totalul subscrierilor de poliţe de viaţă, adică peste 300 milioane lei. „Încă de la începutul anului 2010 am asistat la o creştere importantă a segmentului de asigurări unit-linked, care oferă, pe lângă beneficiul de protecţie financiară, soluţii pentru nevoile de economisire pe termen mediu şi lung. La ING Asigurări de Viaţă, ponderea produselor de tip unit-linked în totalul contractelor noi încheiate în primul semestru din 2010 a fost de 43%, nivel mai mult decât dublu faţă de cel înregistrat în intervalul similar din 2009", spune Cornelia Coman, directorul general al liderului ING Asigurări de Viaţă. „În ceea ce priveşte gradul de dezvoltare al pieţei unit-linked, cred că România stă destul de bine la acest capitol, comparativ cu alte ţări din zonă", crede şi Shaun Russel, directorul comercial al Eureko.
Cine şi de ce cumpără poliţe unit-linked
Specialiştii contactaţi de RL au întocmit şi un portret-robot al clientului care cumpără poliţe cu componentă investiţională. „În portofoliul ING Asigurări de Viaţă, 56% din clienţii care deţin un contract de tip unit-linked au vârste cuprinse între 30 şi 44 de ani. Peste 70% din persoanele care deţin o astfel de asigurare sunt căsătorite, iar 58% au venituri lunare de peste 2.000 de lei", spune Cornelia Coman. Situaţia nu este cu mult diferită n