În Atlanticul de Sud, muncitorii în construcţii înfruntă vântul şi valurile pentru a ridica un port în largul coastelor Braziliei.
Poreclit "autostrada spre China", portul ce implică o investiţie de 2.7 miliarde dolari, va fi unul dintre cele mai mari din lume, atunci când acesta va fi finalizat, în 2012.
Eike Batista, un mogul al mineritului şi cel mai bogat om din Brazilia, a început această investiţie, sătul fiind de întârzierile în livrarea de minereu de fier de la minele sale cu destinaţia China.
Batista a povestit, într-un interviu acordat CNN, că uneori marfa poate rămâne blocată în port şi câte 30-60 de zile, motiv pentru care a ajuns să construiască un port şi un complex industrial care va fi mai mare decât Manhattan şi care atrage deja investitori.
Preşedintele brazilian Luiz Inacio Lula da Silva, mai mulţi oficiali chinezi şi lideri de afaceri au mers deja să viziteze complexul.
Acesta va dispune de o autostradă cu patru benzi, conducte şi benzi transportoare pentru a muta minereu de fier, soia şi ulei, pe navele de aşteptare, hrănind apetitul Chinei pentru materii prime.
"Aceasta este o poveste despre conectarea Braziliei cu lumea. De ce nu au venit, în ultimii 20 de ani, companiile germane, europene sau americane în Brazilia?" se întreabă el. "Logistica proastă e de vină", susţine Batista.