Bach suna dumnezeieste la acordeon - a aratat Roman Jbanov vineri, 22 octombrie, in prima zi a festivalului Nopti Albe de Acordeon, intr-un mini-recital ce a combinat muzica (pre)clasica si frumusetea unui instrument inventat pentru femei, in urma cu aproape doua secole. In aceeasi seara, "omul-orchestra" Tiziano Chiapelli a prezentat un program inspirat din opera lui Astor Piazzolla si a dedicat o piesa infirmierei romance Maricica Hahaianu.
"Cea care ai fi trebuit sa deschida prima seara, ea ar fi trebuit sa fie o prezenta feminina intr-un peisaj preponderent masculin, nu a venit", a anuntat prezentatoarea festivalului. "Pacat. Ne-ar fi amintit ca acordeonul a fost inventat pentru femei".
Astfel, deschiderea a fost realizata de Alexei Borisov, un impatimit al acordeonului, care a venit din Moscova pentru a prezenta doua piese.
A urmat Roman Jbanov, cu un preambul la concertul care avea sa il sustina in a doua zi de festival.
"Cu acordeonul putem face multe lucruri, putem sa ne jucam cu diferite tipuri de muzica", a explicat artistul si a prezentat adaptari dupa lucrarile unor compozitori din perioada Barocului, "care n-au cunoscut acordeonul ca instrument muzical": Bach - Adagio-Concerto (adaptare a lui Alessandro Marcello), Domenico Scarlatti, Dieterich Buxtehude, dar si o creatie a compozitorului francez Franck Angelis.
"Franck Angelis a luat doua teme complet diferite - Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas si o tema din Bach - si a creat BB: Brel-Bach".
Au urcat apoi pe scena doi veri ai lui Emy Dragoi (Robert Cina si Robert Zamfir), pentru a prezenta o serie de piese la chitara si acordeon.
Anuntat de organizatori ca "a doua marca artistica pentru orasul Modena dupa Luciano Pavarotti", "omul-orchestra" Tiziano Chiapelli" a sustinut un recital de 40 de minute, in c