După treizeci de ani de la lansarea primului Walkman cu casete audio, Sony anunţă că a renunţat la producţia şi comercializarea venerabilului gadget. Gizmodo.com, citat de money.ro, atrage atenţia asupra faptului că "moartea" celebrului walkman coincide cu a 9-a aniversare a succesorului său, iPod-ul.
Walkman-ul Sony a fost lansat pe 1 iulie 1979 în Japonia şi a constituit o adevărată revoluţie a tehnicii la momentul repectiv, aducând un player stereo portabil la un preţ convenabil. Totuşi, walkman-ul nu a devenit o vedetă peste noapte, având în vedere că nu s-au vândut nici 3.000 de bucăţi în prima lună. Dar cei de la Sony nu s-au lăsat bătuţi şi au început să facă publicitate produsului pe un segment de public ceva mai tânăr, folosind vedete pop pentru a-l face cunoscut adolescenţilor. Până la finalul lunii august vânzările au crescut de zece ori, iar la începutul anilor '80 era deja un produs pe care oricine şi-l dorea. În cei 30 de ani pe piaţă, walkman-ul Sony s-a vândut în peste 200 de milioane de exemplare, iar muzica portabilă a devenit o parte din viaţa noastră, în mare parte datorită walkman-ului cu casete audio.
Odată cu iPod-ul celor de la Apple, notorietatea şi dezirabilitatea walkman-ului a scăzut dramatic. iPod-ul a fost lansat pe 23 octombrie 2001 şi a fost la rândul lui ignorat iniţial pentru ca apoi vânzările să crească exponenţial. Cu toate că "moartea" walkman-ului se produsese cu ceva timp în urmă, odată cu lansarea CD player-ului portabil, scăderea vânzărilor s-a datorat în mare parte greşelilor companiei Sony, care nu a mizat pe folosirea experienţei playerului portabil în paralel cu un software pentru computer uşor de folosit.
După treizeci de ani de la lansarea primului Walkman cu casete audio, Sony anunţă că a renunţat la producţia şi comercializarea venerabilului gadget. Gizmodo.com, citat de money.ro, atrage atenţia asu