O ştire a pus pe jar transportatorii din România : Guvernul ar fi introdus, la cererea Comisiei Europene, o nouă taxă pentru întreţinerea autostrăzilor. O decizie în acest sens ar fi fost deja adoptată de Executiv săptămâna trecută, potrivit unor surse guvernamentale. Preşedintele FORT, Augustin Hagiu spune la RFI că statul nu poate introduce două taxe identice, având acelaşi scop, întreţinerea drumurilor.
O ştire a pus pe jar transportatorii din România : Guvernul ar fi introdus, la cererea Comisiei Europene, o nouă taxă pentru întreţinerea autostrăzilor.
O decizie în acest sens ar fi fost deja adoptată de Executiv săptămâna trecută, potrivit unor surse guvernamentale.
Reacţia transportatorilor a fost pe măsură : FORT - Federaţia Operatorilor Români din Transporturi ameninţă cu blocarea drumurilor naţionale, dacă ministrul Transporturilor nu îi va consulta nici în privinţa acestei măsuri.
Ideea introducerii unei taxe pentru autostrăzi nu e nouă : fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu spunea că din vara anului viitor, şoferii ar putea plăti între trei şi patru euro, pentru a avea acces la autostrăzi.
Cea care ar fi cerut această taxă ar fi chiar Comisia Europeană, care finanţează construcţia de autostrăzi în România şi asta pentru că Bruxelles-ul ar vrea ca banii adunaţi să fie utilizaţi pentru întreţinerea acestora, explică la RFI Otilia Nuţu (audio), coordonator de programe în cadrul Societăţii Academice din România.
"Comisia Europeană vrea să fie sigură că după ce se construiesc autostrăzile, vor fi şi întreţinute, pentru că nu vor să dea bani pe nişte autostrăzi, care s-ar strica după doi ani", spune Otilia Nuţu.
În prezent, doar banii strânşi din rovinietă asigură întreţinerea drumurilor din România, iar Otilia Nuţu precizează că banii colectaţi din această taxă sunt departe de a acoperi toate cheltuielil