În fiecare săptămână, hackerii crează 57.000 de noi adrese Web pe care le poziţionează şi indexează pe motoare de căutare cunoscute, în speranţa ca utilizatorii neglijenţi le vor accesa din greşeală, anunţă specialiştii de la Panda Labs. Sursa: Northfoto
Pentru a atrage cât mai mult atenţia victimelor, hackerii utilizează o medie de 375 de branduri de companii şi nume de instituţii private din întreaga lume. eBay, Western Union şi Visa sunt în topul cuvintelor cheie folosite cel mai frecvent, urmate de Amazon, HSBC, Bank of America, Paypal şi Internal Revenue Service din SUA.
Băncile, momelile principale
65% dintre site-urile false sunt poziţionate ca aparţinând băncilor. Pe următoarele locuri putem găsi magazinele online şi site-urile de licitaţii, de asemenea, populare (27%), eBay fiind printre cele mai des utilizate. Fondurile de investiţii sau firmele de brokeraj şi organizatiile guvernamentale cumulează 2,3% şi respectiv 1,9% din totalul site-urilor false. Un loc important îl deține și un site clonă al Fiscului american.
Platformele de plată, având Paypal şi furnizorii de internet în prim plan, sunt pe locul al cincilea şi al saselea, în timp ce site-uri de jocuri – ca World of Warcraft – completează clasamentul.
Atunci când utilizatorii caută aceste nume, un link către site-ul cu conţinut maliţios va apărea printre primele rezultate afişate. Astfel, când se vizitează aceste site-uri, unul din două lucruri se va întâmpla: fie malware-ului va fi descărcat pe calculatorul utilizatorului, cu sau fără ştirea lor, fie site-ul va avea aspectul unei pagini autentice iar utilizatorii vor introduce detalii care involuntar vor cădea în mâinile unor criminali informatici.