Ionelia Marin, din Constanţa, este mama unui băieţel cu autism pe care părinţii celorlalţi copii din grupă au încercat să-l excludă din grădiniţă. Mulţi profesori acceptă doar dacă sunt obligaţi prezenţa unui copil cu dizabilităţi în clasă.
Octavian are 3 ani şi jumătate şi este afectat de autism. Mama lui, Ionelia Marin, spune că a trecut prin mai multe spitale până a aflat de ce băiatul său nu vorbeşte şi nu răspunde la nume sau la rugăminţile ei.
La Spitalul Judeţean Constanţa a primit diagnosticul de „autism sever", în timp ce la Spitalul Clinic de Psihiatrie „Alexandru Obregia" din Bucureşti - tulburare comportamentală în negare faţă de mediul înconjurător. A primit şi alte diagnostice, între care retard mintal cu note autiste. Acum, Tavi face terapie comportamentală cu un psiholog şi a înregistrat deja unele progrese. Copilul este înscris la Grădiniţa nr. 53 din Constanţa, iar de curând părinţii colegilor lui au încercat să-l excludă din grupă.
Cum e izolat un copil cu autism
Atunci când l-a înscris pe Octavian la grădiniţă, mama i-a prezentat directoarei problemele copilului. Ionelia nu ştie însă dacă şi educatoarele au înţeles ce probleme are, fiindcă nu i-au relatat că băiatul a muşcat câţiva copii. Mama s-a trezit pusă, acum două săptămâni, direct în faţa unei cereri de excludere a lui Octavian din grupă, cerere venită din partea părinţilor celorlalţi copii. Abia atunci a aflat că băiatul ei a muşcat mai multe fetiţe, iar la una dintre cereri era ataşat şi un certificat medico-legal.
Când le-a întrebat pe educatoare de ce au ţinut secret ce s-a întâmplat, cadrele didactice au dat pur şi simplu din umeri, relatează femeia. „Mie nu mi‑a spus nimeni că băiatul meu i-a muşcat pe aceşti copii. Eu am nevoie să ştiu în ce condiţii muşcă, să-i înţeleg comportamentul, pentru că el nu vorbeşte încă".
Octavian este însoţit la grădini