Considerate multa vreme doar divertisment, jocurile video se pot dovedi metode extrem de utile pentru training-ul angajatilor in firme, motivandu-i si ajutandu-i sa invete cat mai mult, intr-un mod distractiv.
Angajatii care invata sa efectueze anumite sarcini de serviciu cu ajutorul jocurilor video sunt mult mai buni si retin informatiile mai usor decat cei care invata prin metode care nu presupun interactivitate, in medii pasive, conform unui studiu efectuat la Universitatea din Colorado si prezentat de Physorg.
"Companiile realizeaza jocuri video pentru angajati de ani de zile, insa pana acum totul era facut pentru ca au banuit ca jocurile ii ajuta. Nu s-a putut dovedi pana acum. Stim insa sigur ca jocurile video functioneaza", spune doctorul Traci Sitzmann, de la scoala de business din Denver.
Conform studiilor efectuate pe aproape 6.400 de angajati, s-a constatat ca cei care folosesc jocurile video pentru a invata au un nivel de cunostinte in medie mai mare cu 11% decat altii, un nivel al abilitatilor mai mare cu 14% si retin informatiile cu 9% mai rapid si eficient decat alti angajati.
Se pare ca cele mai bune training-uri sunt cele care implica angajatul, si nu ii ofera doar instructiuni, iar companiile producatoare de jocuri video au deja portofolii de aplicatii distractive si utile care pot invata angajatii sa isi faca treaba mai repede si mai eficient.
Spre exemplu, o companie distribuitoare de inghetata care pierdea sume enorme pentru ca angajatii puneau prea multa inghetata la fiecare cupa a creat un joc video special pentru angajati. Dupa training, problema a fost rezolvata cu succes. O alta companie a inceput sa dezvolte un joc care ii va invata pe angajati cum sa toarne paharul perfect de bere: acestia pierd puncte daca paharul cu bere se atinge de robinet, pentru ca astfel poate fi contaminat