Cu 250.000 de euro pentru prima campanie de promovare şi o reţea de distribuţie care a ajuns de la 4 persoane în urmă cu câteva luni la 25 de oameni în prezent, Jean Valvis, antreprenorul care a semnat două tranzacţii cu Lactalis şi Coca-Cola, speră să câştige cotă de piaţă în industria vinului, o piaţă care scade în ultmii ani, scrie revista Business Magazin.
"Am băut un vin de Sâmbureşti în urmă cu câţiva ani şi mi s-a părut mai bun ca un Bordeaux", spune Jean Valvis, povestind pasionat despre ideea care i-a venit, în urmă cu câţiva ani, să dezvolte o afacere în domeniu. Cu acelaşi punct de plecare - a băut o apă minerală care i-a plăcut - a inventat şi brandurile Dorna şi Izvorul Alb, pe care le-a vândut ulterior către Coca-Cola. După ce a vândut şi afacerea cu lactate în aprilie 2008 către Lactalis, presa l-a asaltat cu întrebări despre ce planuri de afaceri mai are. Spunea de-atunci că are şi alte proiecte, între care cel cu vinuri părea să-i capteze cea mai multă atenţie.
În 2005 Valvis Holding a preluat Viti-Pomicola Sâmbureşti din Olt, unde a investit de-atunci 12 milioane de euro, pentru că "viile erau îmbătrânite şi am replantat până acum 230 ha dintre cele aproape 500 şi am investit în tehnologie, care era învechită". A construit şi o divizie de distribuţie, care numără în prezent în jur de 25 de oameni şi acum demarează şi campania de promovare. Primele vinuri, botezate Domeniile Sâmbureşti, au ajuns pe rafturi în vara acestui an, iar din gama de opt licori pe care le are acum în portofoliu, una (Chateau Valvis) este destinată segmentului Horeca.
Pe Valvis l-a atras, pe lângă gustul vinului, datorat în mare parte solului bogat în oxizi de fier şi consacrat printre cunoscători ca fiind sursa celui mai bun Cabernet Sauvignon de pe piaţă, şi povestea din spatele vinului. Atestată documentar încă de la 1521 şi legată de viaţa omului