Astfel, ora 4.00 va deveni ora 3.00, iar ziua de 31 octombrie, care va avea 25 de ore, va fi cea mai lungă din an. În noaptea de sâmbătă spre duminică, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după 4.00, ora oficială de vară, vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale.
Potrivit astronomilor, ca regulă, ora oficială de vară este aplicată între ultima duminică din luna martie şi ultima duminică din octombrie. Astfel, ceasurile vor fi date înapoi cu o oră, iar 31 octombrie - având 25 de ore - va fi cea mai lungă zi a anului.
Conform Convenţiei fusurilor orare, ceasornicele arată pentru fiecare punct de pe Pămînt acelaşi minut şi aceeaşi secundă, iar diferenţele dintre ore sunt date de faptul că, la fiecare 15 grade longitudine apare o oră în plus. Numerotarea acestor fusuri începe de la meridianul de origine, care trece prin localitatea Greenwich (Marea Britanie), în sens pozitiv către est. Astfel, pentru Europa, ora Europei Occidentale este ora fusului 0, a Europei Centrale - ora fusului 1 şi a Europei Orientale - ora fusului 2.
România se afla în fusul orar 2, iar perioada dintre lunile octombrie şi martie (cea a lunilor de iarnă) este denumită "timpul legal român".
Convenţia a fost semnată de România în 1979, iar în 1997, prin ordonanţă guvernamentală, orarul de vară a fost din nou corelat cu cel practicat în ţările Uniunii Europene. În 1996, ţinînd cont de avantajele decalării orarului cu o oră vara, pentru a profita la maximum de orele de lumină, acest orar a fost prelungit în Europa cu încă o lună.
Trecerea la ora de iarnă, ora Europei Orientale, nu va modifica mersul trenurilor în vigoare până la acea dată, a anunţat, astăzi, CFR Călători, potrivit Mediafax.
Trenurile de călători vor pleca din staţiile de formare după ora ofi