Trei sferturi dintre români consideră că această criză este mai severă decât se aşteptau, a declarat directorul general al GfK, Andi Dumitrescu. Sursa: Adrian Scutariu
Potrivit directorului general al GfK, acest fapt s-a văzut încă din luna mai 2008, atunci când au apărut primele semne ale crizei mondiale, iar 65% dintre români credeau că televiziunile exagerează.
În România, primele semne ale crizei financiare s-au făcut simţite abia în luna octombrie 2008. În vara acelui an s-au înregistrat primele scăderi de preţuri pe piaţa imobiliară, după mai mulți ani de creștere.
Criza i-a făcut pe români să se întoarcă la tradiţii şi familie
Directorul GfK a mai precizat că în cei doi ani de criză românii "şi-au răsturnat valoriile pe care le aveau".
"Dacă în 2008 aveam maşini şi stăteam în chirie făceam acest lucru pentru că trebuiau menţinute anumite standarde sociale. În 2010, din cauza crizei, românii au ajuns să se îndrepte spre alte valori, cum ar fi tradiţiile şi familia", a spus Andi Dumitrescu, în cadrul conferinţei "România încotro - cum să redăm încrederea?", organizată de Oxygen Servicii şi Mastermind Communications în colaborare cu BNR.
Reprezentantul României la FMI, Mihai Tănăsescu, a explicat acest fenomen prin faptul că românii s-au confruntat cu venituri mai mici.
"Fluxurile financiare au influenţat foarte mult modul de viaţă. Oamenii consumau foarte mult pentru respectivele valori materiale – maşini, case, haine, mâncare, iar dacă a căzut fluxul românii nu au mai putut ajunge la valorile materiale", a spus Tănăsescu.
Astfel, se poate spune că românii au ajuns, ca după doi ani de criză, să acorde o mai mare importanţă tradiţiilor şi familiei.