China stabileste noi orizonturi pe calea ferata. In testele efectuate intre Shanghai si Hangzhou, s-a atins marti viteza maxima de 416,6 km, record pentru trenurile de serie, viteza care nu este depasita nici macar de celebrele TGV-uri franceze.
Desi pe calea ferata de aproape 200 km, care leaga cele doua mari orase, trebuie sa te multumesti cu 350 km/h, viteza maxima a depasit 400 km/h, cota cu care nu se poate mandri niciun tren de mare viteza din Europa (in Franta, TGV-urile ating maximum 320 km la ora), informeaza News Scotsman.
Astfel, trenul CRH380A va avea nevoie de acum inainte de numai 45 de minute pentru a acoperi distanta dintre Shanghai si Hangzou. Viteza costa insa, iar pretul unui bilet de tren pe distanta amintita va ajunge la aproximativ 10,50 euro, fata de numai 5 euro, cat reprezinta pretul actual.
"Suntem mult mai rapizi acum", a spus Wang Yongping, purtatorul de cuvant al Ministerului Transporturilor din China, la inaugurarea liniei de mare viteza, care a avut loc marti. "Acum celelalte tari vor dori sa coopereze cu noi", a mai spus acesta.
China are deja cea mai lunga retea de cale ferata de mare viteza din lume, iar pana in 2020, spera ca aceasta sa atinga peste 15.000 kilometri, dublu fata de numarul kilometrilor care exista in prezent.
China stabileste noi orizonturi pe calea ferata. In testele efectuate intre Shanghai si Hangzhou, s-a atins marti viteza maxima de 416,6 km, record pentru trenurile de serie, viteza care nu este depasita nici macar de celebrele TGV-uri franceze.
Desi pe calea ferata de aproape 200 km, care leaga cele doua mari orase, trebuie sa te multumesti cu 350 km/h, viteza maxima a depasit 400 km/h, cota cu care nu se poate mandri niciun tren de mare viteza din Europa (in Franta, TGV-urile ating maximum 320 km la ora), informeaza News Scotsman. @N