Renault, proprietarul mărcii Dacia, a decis să dezvolte în Europa o reţea de showroom-uri pentru brandul românesc care va avea şi personal propriu de vânzări. Francezii au mai stabilit însă şi un obiectiv clar: 2% din piaţa vest- europeană, scrie revista BUSINESS Magazin .
Zece platforme de ridicat maşini vânau vinerea trecută şoferii care încercau să parcheze pe lângă parcul Moghioroş, în zona de vest a Capitalei. Erau zeci de maşini înşirate pe trotuar, în dreptul unei benzinării, a restaurantului McDonald's şi mai ales în spaţiul marcat cu un indicator rotund cu un mare asterisc roşu pe un fond albastru, indicator care pentru şoferi se traduce în "Oprirea şi staţionarea interzisă".
Cu toate acestea, niciuna dintre maşini nu era ridicată, iar şoferii platformelor păreau că au venit, la fel ca zecile de şoferi care parcaseră neregulamentar, pentru a vedea cum trei oameni în costum tăiau panglica la un showroom marca Dacia. De fapt, şoferii platformelor se uitau la câteva maşini de teren Duster înşirate în parcare şi comentau pe seama celui mai recent model din gama Dacia, cel care ar trebui să schimbe fundamental imaginea mărcii în Europa. Mai ales în vestul Europei.
Dacia nu mai stă la colţ
"Odată cu Duster, schimbăm şi strategia comercială pentru Europa de Vest. Până acum Dacia însemna un colţişor ("corner" în limba engleză - n. red.) în showroom-urile Renault. De acum încolo, Dacia va avea showroom-uri proprii şi personal de vânzări dedicat", explică Jérôme Stoll, liderul regiunii Europa în cadrul Renault, cel care coordonează strategia comercială a francezilor în Europa de Vest. Fără a oferi date concrete privind vânzările din acest an din Europa - "vorbim în decembrie, când o să vă spun exact cu cât încheiem anul" - Stoll oferă un indicator foarte important pentru marca românească.
Luni de aşteptare pentru Duster
"Ştiţ