N-avem nicio autostrada. Un inceput de autostrada, prevazut sa mearga la mare, nu ajunge nici la Dunare si se opreste langa o comuna, neinsemnata pe harta. De acolo, devine sosea, apoi iarasi autostrada cat tine podul si de acolo iarasi sosea, cat tine drumul, pana la marea cea mare - cum o numea hrisovul lui Mircea cel Batran, pastrat la Tismana.
O autostrada exact de la stergar, pana la sampanie
Acestei constructii partiale, i se spune pompos "Autostrada Soarelui", dupa modelul italian "Autostrada del Sol" in loc sa i se spuna corect "Soseaua Eclipsei", sau, in limbaj european, "Autostrada del Basescu-Orban-Berceanu".
Alta autostrada, inca nebotezata din lipsa de nasi, porneste de la Bucuresti spre Sibiu, dar nu ajunge decat la Pitesti, intrucat atata a ramas din mostenirea trecutului, pe care prezentul s-a opintit degeaba s-o continue, desi viitorul o inzestreaza de pe acum cu aparat de taxat.
A treia autostrada porneste de la un rau si se opreste pe un camp, unde i-a taiat panglica insusi premierul, de fata fiind primarul cu esarfa tricolora, prefectul, ministrii, sampania si piscoturile.
Informatii neconfirmate spun ca, la capatul celalalt al autostrazii de 40 km asteptau fetele cu stergar si traditionala paine cu sare, dar, convoiul fiind grabit, nu s-a mai servit.
Campionul liniilor de centura a fost pe faza
Daca mai adaugam si liniile de centura carora le-a taiat repede toate panglicile domnul Berceanu, pentru ca, nu cumva, a doua zi, sa taie si doamna Boiagiu vreuna, inseamna ca am trecut in revista toate autostrazile patriei si nu a mai ramane decat sa le punem taxe ca sa fim si noi dati naibii, ca nemtii.
Asa a fost soarta noastra, sa nu avem autostrazi intregi, dar sa avem cioburi - o multime. Cine vrea autostrazi intregi, n-are decat sa le caute in Ungaria, Cehi