Grupul japonez Toyota, care a trebuit să recheme în fabrici în urmă cu câteva luni milioane de maşini defecte, ar fi cumpărat în secret de la clienţii săi unele dintre aceste vehicule pentru a le disimula defecţiunile, au afirmat - vineri - avocaţi ai reclamanţilor, citaţi de AFP si de Agerpres.
O reclamaţie depusă într-un tribunal californian afirmă că tehnicieni ai Toyota au reuşit - contrar aceea ce a afirmat întotdeauna grupul nipon - să copieze problemele la acceleraţie aflate la originea rechemării milioanelor de vehicule în ultimele luni.
"Iar pentru a disimula şi mai mult defectul, Toyota cerea clientului - pentru a-i cumpăra maşina - să semneze o clauză de confidenţialitate şi să se angajeze că nu va urmări /în justiţie/ grupul", adaugă reclamaţia.
Reclamaţia mai susţine că Toyota ar fi omis în mod deliberat să divulge aceste informaţii Agenţiei de securitate rutieră americane /NHTSA/ şi în cursul audierii sale de către Congresul american.
"Cu cât se aprofundează acest caz, cu atât devine evident că Toyota era la curent cu problemele şi nu a ştiut să reacţioneze în manieră responsabilă", afirmă într-un comunicat Steve Berman, unul dintre avocaţii reclamanţilor. "Dezvăluirea răscumpărării maşinilor defecte şi a faptului că Toyota şi-a împiedicat clienţii să vorbească despre experienţa lor este cel puţin curioasă, dacă nu abominabilă", adaugă el. Grupul japonez Toyota, care a trebuit să recheme în fabrici în urmă cu câteva luni milioane de maşini defecte, ar fi cumpărat în secret de la clienţii săi unele dintre aceste vehicule pentru a le disimula defecţiunile, au afirmat - vineri - avocaţi ai reclamanţilor, citaţi de AFP si de Agerpres.
O reclamaţie depusă într-un tribunal californian afirmă că tehnicieni ai Toyota au reuşit - contrar aceea ce a afirmat întotdeauna grupul nipon - să copieze problemele la acceleraţie af