"Multe websiteuri incearca un pic prea mult, fac prea multe in favoarea publicitarilor si in detrimentul experientei vizitatorilor", prin publicitate multa si ieftina sau prin publicitate care il deranjeaza pe utilizator, crede Tom Bowman, vicepresedinte pentru vanzari globale de publicitate al BBC Worldwide. In cazul BBC, unul dintre cei mai mari furnizori de continut online din lume, "audienta este pe primul loc, inaintea publicitarilor", a spus Bowman pentru HotNews.ro, pe marginea conferintei Webit 2010, desfasurata la Sofia. Rolul mass-media intr-o lume a retelelor sociale si a motoarelor de cautare, unde totul se invarte in jurul consumatorului-utilizator, a fost unul dintre subiectele discutate pe larg la conferinta regionala dedicata marketingului digital.
Tom Bowman supervizeaza vanzari de publicitate in cadrul unui gigant media - BBC - care nu vinde publicitate deloc in Marea Britanie si a inceput sa accepte publicitate online, in afara spatiului britanic, abia in 2007. Cu peste 50 de milioane de utilizatori lunar in intreaga lume, BBC isi impune propriile reguli in domeniul comunicarii comerciale: nimic nu poate sa-l deranjeze sau sa-l distraga pe utilizator, iar pe site este acceptata doar publicitate de brand: "Nu lucram pe baza cost per action, noi vindem pe baza posibilitatii oamenilor de a vedea mesajul tau. Daca vrei sa ajungi la audienta noastra, trebuie sa cumperi de la noi asa cum vindem noi."
Tom Bowman, vicepresedinte, Strategy&Operations, Global Advertising Sales, BBC Worldwide, pentru HotNews.ro:
* Website-ul BBC a fost infiintat in 1997. Este unul dintre cele mai mari din lume. Avem peste 3.000 de jurnalisti, in intreaga lume. Este un website serios si suntem mandri de reputatia lui ca site impartial, ce acopera subiecte dificile si ca utilizatorii nostri se bazeaza pe noi. Avem circa 54 milioane de utiliz