La ediţia de anul trecut a Topului firmelor bucureştene, manifestare tradiţională pentru comunitatea de afaceri din Capitală, prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), ne spunea că, dată fiind conjunctura economică deosebită, premiile acordate ţin seama de viziunea şi chiar de previziunea managerilor societăţilor comerciale. Pentru a explica semnificaţia şi elementele de noutate ale ediţiei din acest an, preşedintele Camerei bucureştene a avut amabilitatea să acorde în exclusivitate un interviu Curierului Naţional.
Ce semnificaţie are Topul din acest an, în contextul în care 2009 a fost un an deosebit de dificil pentru mediul de afaceri, multe dintre firmele mici închizându-şi porţile?
Într-adevăr, performanţele celor aflaţi în Top la cea de-a XVII-a ediţie sunt cu atât mai meritorii, cu cât sunt răsplătite rezultatele obţinute în 2009, an marcat de transformări profunde atât pe plan economic, cât şi pe plan social, realităţile economice evoluând mult mai rapid decât cele politice. Criza - văzută ca o etapă firească în evoluţia economiei - a scos la iveală nu numai o serie de vulnerabilităţi ale economiei naţionale, ci şi deficienţele structurale ale economiei Europei. Economiile vestice au trecut mai uşor prin criză, însă, în multe dintre economiile emergente, printre care şi cea românească, dificultăţile au fost amplificate de o serie de dezechilibre macroeconomice preexistente.
Cu toate acestea ne aflăm în faţa unor rezultate pe care, iată, le premiaţi. Ce dovedeşte acest lucru?
În primul rând premiem rezultatele obţinute de firme ale căror manageri au dovedit că au viziune şi pentru care noţiuni precum cea de "managementul riscului" au ieşit demult din sfera teoreticului, a dicţionarului de termeni economici. În al doilea rând, răsplătim efort