Cota "de piaţă" a mărcilor Aro, Lada, Wartburg, Moskvich, Trabant şi Volga a scăzut în ultimii trei ani la aproape 1,6% din totalul parcului naţional, respectiv în jur de 66.000 de maşini, potrivit Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRCPIV).
Înainte de 1989 aceste mărci reprezentau un simbol al bogăţiei, foarte puţini români având posibilitatea să achiziţioneze un astfel de automobil, în condiţiile în care acestea erau echivalentul modelelor de top ale mărcilor Audi, Mercedes-Benz, BMW, Porsche sau Bentley din prezent.
Spre exemplu, din totalul producţiei Aro, mai bine de două treimi erau exportate, clienţii din România fiind nevoiţi să ofere "atenţii" care depăşeau chiar şi de două ori preţul maşinii, în timp ce pentru un Trabant nou livrat din fosta Republică Democrată Germană se aştepta chiar şi 18 ani, părinţii înscriind copiii la naştere pe lista de aşteptare.
În prezent, în condiţiile în care numai prin programul "Rabla" au fost casate în acest an aproape 180.000 de maşini mai vechi de 20 de ani, parcul mărcilor "de colecţie" este în scădere. Dacă în 2008 erau în circulaţie aproape 88.200 de astfel de automobile, echivalentul a aproape 2,3% din parcul naţional de atunci, anul trecut ponderea acestora a scăzut la 1,8% sau 77.800 de maşini, pentru ca în trimestrul trei din acest an să ajungă la 66.500 de unităţi.
Dintre cele cinci mărci, cea mai abruptă scădere a fost contabilizată de marca Lada, care a pierdut 27% din numărul total de maşini, ajungând la mai puţin de 14.700 de unităţi, în contextul în care vânzările de maşini noi ale mărcii ruseşti sunt de câteva unităţi pe an. Pe locul secund este Aro, care a pierdut un sfert din numărul de maşini, având în vedere că ultimul model nou a fost asamblat la Câmpulung Muscel în 2003. De partea opusă, cea mai mică scădere a înregistrat-o Vo