Ioan Bălan: „S-a discutat despre refacerea unui studiu de fezabilitate făcut în 2006 sau 2007 de Search Corporation. Acum, s-au mai modificat condiţiile"
Ioan Bălan, directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA, s-a strecurat ieri după-amiază din clădirea Primăriei cu ceata de aghiotanţi şi cu teancul de dosare după el, sperând că nu va fi observat.
Şeful CN APMC fusese la primarul Radu Mazăre pentru a discuta o problemă răsdiscutată: cea a malului care se surpă. Şi, din câte se pare, un punct foarte discutat de pe „ordinea de zi" a fost chiar strada Traian. În fapt, autorităţile au reluat o problematică veche de câţiva ani, cea a proiectului privind „sistematizarea şi consolidarea falezei, cu stabilirea categoriilor de lucrări în zona Poarta 1 - Poarta 6". Studiul de fezabilitate a fost făcut în urmă cu multă vreme de Search Corporation, banii au fost luaţi, însă taluzul nu a fost stabilizat. Şi, iată cum, prăbuşirea străzii Traian a adus din nou în atenţia celor de la Primărie şi de la Administraţia Porturilor faptul că de proiectul de acum câţiva ani s-a ales praful. Din păcate pentru locuitorii străzii Traian... la propriu. Ioan Bălan, şeful CN APMC, spune că, într-adevăr, s-a discutat ieri despre un proiect comun de reabilitare. De fapt, se pare că Mazăre şi Bălan pun la cale o reparare a malului de la Poarta 3, acolo unde trebuia să se construiască Trident Plaza, din bani publici. Sau, dacă nu, europeni. Poate ar fi şi mai bine, nu?!
„Vedem noi cum vom face ceva"
Dar cum se doreşte a se rezolva problema? „Vorbim despre zona dintre Poarta 3 şi Poarta 6, că la Poarta 1 este stradă, nu? S-a discutat despre refacerea unui studiu de fezabilitate făcut în 2006 sau 2007 de Search Corporation. Acum, s-au mai modificat condiţiile. Oricum, să vedem de unde facem rost de bani. Ori pe un program operaţional... bani europeni, v