Continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania a constituit principalul subiect de discuţie în cadrul întrevederii pe care ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a avut-o joi cu ambasadorul SUA, Mark Gitenstein, şi ambasadorul Turciei, Ayşe Sinirlioğlu.
Autostrada este construită de compania americană Bechtel şi subcontractorul turc, compania Enka. "Azi de dimineaţă ambasadorul Statelor Unite ale Americii şi ambasadorul Turciei au avut o întâlnire cu Anca Boagiu pe tema autostrăzii Transilvania. Vor urma şi alte întâlniri pe aceeaşi temă", au declarat, joi, agenţiei Mediafax, surse din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, a declarat, la finele lunii octombrie, că MTI are datorii către compania americană de aproximativ 90 de milioane de euro pentru lucrările realizate în acest an. Oficialii companiei americane Bechtel au declarat că românii vor putea circula, din noiembrie, pe încă 10 noi km din Autostrada Transilvania, pe tronsonul Turda - Câmpia Turzii.
După inaugurarea noului tronson se va circula de la Gilău la Câmpia Turzii, pe o distanţă de 52 de km. Mark Gitenstein a declarat, la sfârşitul lunii octombrie, într-o emisiune a Pro TV, că principalele probleme legate de autostrada Bechtel sunt procesele de expropriere şi absenţa unei surse solide de finanţare. Diplomatul s-a declarat încrezător că Guvernul " va găsi o metodă - lucrând împreună cu Bechtel - să continue construcţia la această autostradă". Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract acordat companiei Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor în acea perioadă, termenul de finalizare a autos