Retelele sociale sunt folosite tot mai des de companii in comunicarea comerciala. Autoritatile publice din Romania incep la randul lor sa apeleze la acest instrument: la un an dupa ce Ministerul de Interne isi lansa cu fanfara propria identitate pe Facebook, Twitter si Youtube, saptamana aceasta Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a anuntat ca merge mai departe, printr-o campanie pe Facebook pentru promovarea turismului romanesc. Bogdana Butnar- Headvertising si Luminita Kohalmi, consilierul ministrului Elena Udrea, au discutat online cu cititorii despre avantajele si riscurile dialogului direct cu publicul, pe care autoritatile incearca sa-l infiripe in social media.
Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:
Luminita Kohalmi: Vorbim despre o campanie de comunicare al carei scop este promovarea Romaniei ca destinatie turistica, nu promovare a Ministerului Turismului sau a politicilor guvernamentale
L.K.: Am plecat de la recomandarile specialistilor spanioli care au elaborat brand-ul turistic national, recomandari care ne indeamna catre new media
L.K..: Obiectivul Ministerului este cresterea numarului de turisti, iar propunerea venita din partea Facebook este greu sa o refuzi.
Bogdana Butnar: Mie mi se pare o idee interesanta, dar social media nu inseamna doar Facebook
L.K.: Promovarea turismului romanesc nu se va face doar pe Facebook. Va exista promovare pe motoarele de cautare, pe site-urile specializate etc.
L.K.: 28% dintre britanici isi cauta informatii despre urmatoarea destinatie pe internet, pe retelele de socializare, pe site-urile specializate
B.B.: Recomandarea nu e tot una cu promovarea. Recomandarea vine de la cineva care a calatorit in acel loc, nu e acelasi lucru atunci cand vine Ministerul si zice "e misto, vino!"
B.B.: In