După planul de restructurare propus de ministrul Radu Berceanu, care reducea şi mai mult traseele operabile de către societăţile C.F.R., în mediul sindical feroviar a apărut spre dezbatere un alt proiect de restructurare, venit dinspre noua conducere a Ministerului. Noua viziune ministerială a unui C.F.R. restructurat presupune noi disponibilizări, de care vestul ţării nu e scutit. În stadiul pregătitor privatizării, societatea C.F.R. Marfă Timişoara e în curs de desfiinţare, susţin reprezentanţii sindicatelor din vestul ţării, iar o nouă tranşă de disponibilizări din rândul personalului tehnic şi activ, afirmă aceiaşi sindicalişti, ar putea pune în pericol siguranţa traficului feroviar.
2011, un nou an de disponibilizări la C.F.R.
Conform informaţiilor cuprinse într-un nou plan de restructurare al C.F.R., trimis pentru analiză la sindicatele din sistem, doar la C.F.R. Călători se doreşte disponibilizarea, anul viitor, a aproximativ 2.200 de angajaţi, reprezentând 15% din totalul de 15.000 de salariaţi.
Disponibilizări ar urma să se facă şi la celelalte societăţi, în paralel cu desfiinţarea unor structuri considerate neprofitabile şi renunţarea la traseele nerentabile.
Acest nou plan de redresare financiară, avizat deja de Ministerul Transporturilor, s-a făcut, conform unor informaţii din minister, la recomandarea Fondului Monetar Internaţional şi a Băncii Mondiale, scopul declarat fiind “realizarea unui buget de venituri şi cheltuieli echilibrat pentru anul viitor, fără pierderi”.
Disponibilizările de anul viitor, cuprinse în acest document, ar urma liniile măsurilor similare luate până în prezent, care au făcut ca din 2008 până acum să fie daţi afară mii de angajaţi, doar la C.F.R. Călători fiind puşi pe liber peste 2.000 de salariaţi, la nivelul întregii ţări.
Investiţii paralele cu realitatea