Posibilitatea desfiinţării Regionalei C.F.R. Timişoara, vehiculată în urmă cu câţiva ani, a fost repusă pe tapet la Timişoara. Viceprimarul Timişoarei, Sorin Grindeanu, s-a numărat printre cei care au afirmat, la începutul acestei săptămâni, că deţin informaţii despre existenţa unui plan de restructurare ce presupune dispariţia Regionalei timişorene. Informaţia a fost infirmată, însă, atât de Ministerul Transporturilor, cât şi de toate societăţile feroviare.
Avertizări şi temeri
Informaţia că Regionala C.F.R. Timişoara va fi desfiinţată a făcut valuri, marţi şi miercuri, în mediul sindical feroviar, fiind preluată ulterior de către oamenii politici şi o parte a mass-media. Plecându-se de la ideea că s-a restructurat Societatea C.F.R. Marfă Timişoara, care urmează să fie înglobată într-o structură mai mare, C.F.R. Marfă Banat - Oltenia, s-au făcut declaraţii legate de “iminenta” desfiinţare a Regionalei C.F.R. Timişoara. Printre oamenii politici care au luat poziţie pe această temă s-a numărat şi viceprimarul Timişoarei, Sorin Grindeanu, care a afirmat că are informaţii potrivit cărora, după C.F.R. Marfă Timişoara, ar urma la rând C.F.R. Călători Timişoara şi C.F.R. Infrastructură Timişoara, lucru care ar însemna practic desfiinţarea Regionalei C.F.R. Timişoara. Demersul ar urma să fie programat pe o perioadă de trei zile, până la sfârşitul săptămânii urmând ca întreaga regională să nu mai existe, “centrul de comandă” pentru această zonă a ţării urmând să fie la Craiova.
Dezminţiri pe linie
Cert e că, miercuri, reprezentanţii principalelor sindicate din sistemul feroviar aveau doar informaţii sigure legate de reorganizarea C.F.R. Marfă Timişoara. “Noi nu avem deocamdată vreun document sigur, asumat de către Ministerul Transporturilor, din care să rezulte clar că se intenţionează desfiinţarea Regionalei