Noul Volvo S60, cu o alură mai degrabă sobră şi calmă, tipic suedeză, este prezentat ca un rebel pus pe joacă în campania publicitară ce vrea să spargă tiparele cuminţi în care e percepută marca. Cât de rebel e, de fapt, noul S60?
Ca design, S60 se află la intersecţia între forma clasică şi cea modernă, rezultatul fiind o maşină care atrage ochiul, fără a te şoca însă în vreun fel, dar şi fără a-ţi scoate vreun oftat de admiraţie. E frumoasă şi atât, aşa cum îi stă bine unei maşini gândite pentru un public care nu doreşte să epateze, ci doar să conducă o maşină elegantă. Iar în motorizarea D3 de 163 CP, eleganţa este trăsătura definitorie.
Rapid, dar fără nebunii
Mai precis, dacă în linie dreaptă ai sub tine o maşină care îţi răspunde instantaneu la acceleraţie (9,2 secunde pentru 0-100k/h) şi dovedeşte un spirit mai sprinten decât te-ai aştepta, nu îţi spune totuşi mare lucru pe partea cu eticheta „rebel" decât atunci când intri în succesiunile de viraje. Aici, personajul calm se transformă datorită modului în care a fost gândit trenul de rulare. DSTC-ul suedez de ultimă generaţie mută cuplul către roţile care au cea mai bună aderenţă, astfel încât te înşurubezi în curbele strânse ca şi când ai avea o direcţie activă, prezentă la concurenţii bavarezi. Rezultatul e că te laşi prins într-un carusel care se învârte din ce în ce mai repede, doar starea proastă a drumurilor româneşti forţându-te să te calmezi. Rebel? Oh, da!
Siguranţa este la cote maxime
Ruliul este ca şi inexistent, vizibilitatea în unghiul stâng este peste media clasei şi îţi permite să intri mai tare în curbe, iar şasiul ascultă de tine în tot ce faci. Singurul lucru pe care l-aş fi vrut mai comunicativ este direcţia, care rămâne orientată spre confort, nu spre accese de nebunie. Ah, şi micuţele oglinzi retrovizoare, care parcă sunt gândite pentru o maşină mini... Demn de