Am condus, în premieră pe drumurile din România, un BMW 530d Touring, suficient de practic, incredibil de sportiv, frustrant de scump.
1 /.
Dacă preţul de achiziţie şi taxele/ impozitele care trebuie plătite statului n-ar atinge cote imposibile pentru majoritatea românilor, BMW Seria 5 Touring ar putea fi, fără dificultate, autoturismul break ideal. Modelul pe care l-am testat zilele trecute oferă un portbagaj dintre cele mai spaţioase - aşa cum îi stă bine unei versiuni break. Chiar dacă nu se poate compara cu Mercedes- Benz Clasa E Estate şi a sa gaură neagră amplasată pe locul de depozitare a bagajelor (695 de litri fără scaune rabatate!), Seria 5 Touring are cu ce să răspundă celor mai multe solicitări.
Cabina (divizată de tunelul transmisei) se îngrijeşte ca patru pasageri să călătoarească regeşte pe orice distanţă. Un rol important îi revine ampatamentului, care măsoară aproape trei metri - cu numai zece centimetri sub ceea ce oferă limuzina Seria 7. Nu sunt de neglijat nici scaunele croite pentru maximizarea confortului, izolarea fonică impecabilă (lucru comun, totuşi, la acest nivel) şi calitatea ireproşabilă a trenului de rulare optimizat cu sistemul de control dinamic al amortizoarelor.
Treabă de magician
De departe cel mai captivant atu deţinut de Seria 5 Touring este conduita sa dinamică fără cusur. Una susţinută, aproape neverosimil, de un consum care l-ar face invidios pe şoferul oricărui autoturism subcompact!
Împotriva logicii elementare (şi chiar a bunului-simţ), marele break BMW poate fi convins să execute sprinturi şi să cucerească viraje cu mai multă uşurinţă ca destule modele care îşi clamează cu neruşinare pretenţiile sportive.
Turbodieselul de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie, care, din păcate, este ascuns privirilor sub capota uriaşă, face o treabă de mag