Din pacate, nimic nu este nou la metrou. Magistralele noastre sunt vechi, toate construite rapid, cu sula-n coaste, intr-un interval de zece ani.
In urmatorul interval de douazeci de ani, n-am mai avut sula-n coaste. Ca urmare, s-a terminat o linie veche (Nicolae Grigoescu-Angel Saligny) si o jumatate de linie veche (Gara de Nord-1 Mai). In rest, tacere.
Cealalta jumatate, prevazuta sa fie terminata acum douazeci de ani, nu s-a putut ispravi acum cinci ani, lucrarile au avansat acum trei ani, au cam stagnat acum doi ani, iar, in prezent, s-a amanat terminarea din 2010 in 2011.
Pe hartie, avem de toate
Linii noi nu avem, cele vechi nu sunt inca toate terminate dar, pe hartie, avanseaza rapid retelele viitorului, care vor face sa misune metrourile in subteranele capitalei. In 2009, s-a prelungit, bineinteles pe hartie, o magistrala de la statia Laromet (statie care inca nu exista), pana la gara Progresul (care exista, pentru trenuri).
Mai este pusa pe hartie o magistrala noua, M5, din Drumul Taberei la Universitate si inca una, de la Universitate la Pantelimon, plus inca o magistrala, din piata Victoriei la Aeroportul Otopeni.
Pe hartie mai figureaza si autostrada suspendata a doctorului Oprescu, despre care nu stim in prezent daca s-a prelungit, s-a prescurtat sau porneste de la un punct care nu exista si duce la altul care nici nu va exista vreodata.
Poate toate acestea sunt proiectele Guvernului Boc pentru anii urmatori sau poate prevederile pentru urmasii urmasilor nostri, ca sa aiba si ei de lucru in deceniile ce urmeaza, in secolele care vin si chiar in mileniul patru, cand suntem programati sa iesim din criza.
Cam la atata se rezuma tot ce mai e nou la metrou dar n-as vrea sa inchei fara sa ma opresc si la ce a fost vechi, macar pro memoria.
Metroul, cel mai