Timpul folosit eficient nu poate aduce decât beneficii. Pentru a reuşi îndeplinirea sarcinilor într-un mod organizat şi fără a fi nevoie să depăşiţi programul, ierarhizaţi-vă sarcinile în funcţie de importanţă, alocaţi timp şi pentru sarcinile neprevăzute, eliminaţi „hoţii de timp", dar nici nu acceptaţi mai multe sarcini de lucru într-o perioadă scurtă de timp.
Un angajat care îşi foloseşte eficient timpul petrecut la birou va fi mereu mai productiv pentru departamentul din care face parte. Consumarea timpului într-un mod avantajos nu poate aduce decât plusuri. Singurul dezavantaj ar fi lipsa de timp pentru pauzele dese de cafea şi ţigări în care se „socializează". „Timpul utilizat eficient nu poate aduce decât beneficii, rezultate mai bune la locul de muncă, mai puţină oboseală, şi, implicit, mai multă disponibilitate şi energie pentru viaţa personală", explică Nicoleta Ţurcanu, general manager avahumanresources.eu. Mai mult, atingerea într-un timp mai scurt a obiectivelor poate fi un motiv real pentru o discuţie cu superiorul privind salariul sau o posibilă promovare. „Pe baza acestor rezultate, se poate justifica cererea unei măriri de salariu, a unor responsabilităţi mai importante etc.", susţine Eduard Ezeanu, consultant în carieră pentru Social Arts.
Spre exemplu, Ionela G. (28 ani) lucrează la o companie cu capital străin în departamentul de resurse umane. Datorită unei folosiri eficiente a timpului şi a unei dorinţe acute de a avansa, promovarea, chiar şi în perioadă de criză, nu a lipsit să apară. „Aleg mereu să fac doar ceea ce poate aduce productivitate la locul de muncă şi să nu pierd timp cu diferite activităţi care sunt sursa unor mofturi. Astfel, am reuşit să cunosc mai bine întreg departamentul în care lucrez, iar la opt luni de la angajare am fost promovată", mărturiseşte tânăra.
Ierarhizaţi-vă sarcinile
Opt ore la serviciu