Toată lumea, inclusiv new-yorkezii care au privit întotdeauna cu dispreţ Washingtonul, s-au uitat cu sfinţenie în acea seară la capitala ţării. Era gala ceremoniei de învestire a preşedintelui SUA, când prima doamnă a ţării l-a catapultat pe tânărul creator Jason Wu la faimă, optând pentru una din creaţiile sale în alb care a făcut înconjurul lumii. Profesorul David Yermack a publicat un studiu în Harvard Business Review care fundamentează cu date evenimentul respectiv. Din analiza lui se deduce că mărcile la care face apel Michelle Obama şi-au crescut valoarea la bursă cu 2,3 procente, în timp ce restul au scăzut cu 0,4 la sută, notează marţi ziarul La Razon, citat de Agerpres.
Studiul realizat de Yermack se axează asupra celor 189 de apariţii publice ale lui Michelle Obama, între noiembrie 2008 şi decembrie 2009, perioadă în care a purtat ţinute şi accesorii "semnate" de 29 de mărci . Astfel, expertul arată că o singură apariţie a lui Michelle poate genera 14 milioane de dolari ca beneficii pentru casa de modă aleasă pentru ţinuta primei doamne. Între cei norocoşi se află Calvin Klein, Nina Ricci şi Gap, printre alţii. A fost Michelle cea care a impulsionat la bursă acţiunile casei de modă J. Crew, menţionând la programul de televiziune "Tonight Show" al lui Jay Leno vă este îmbărcată de la această firmă. Iar efectul încă persistă. Soţia preşedintelui american se prezintă ca un reper activ şi fiabil pentru o casă de modă.
Nici Carla Bruni, culmea eleganţei, nu o poate întrece. Iar acesta, spune Yermack, pentru că se ştie că prima doamnă a Franţei este fidelă unei singure case de modă Dior, o marcă inaccesibilă pentru majoritatea consumatorilor. În schimb, Michelle preferă să combine casele mari cu firme ceva mai accesibile. Publicul s-ar putea să nu le cumpere, dar poate măcar să se intereseze la magazin despre ţinutele pe care le alege prima