V-a trecut vreodata prin minte ca oamenii fideli costumului si cravatei arata ca niste condamnati la spanzuratoare sau ca niste puscariasi imbracati in dungi? Viitorul vestimentar arata altfel, iar inceputul noii lumi pare dominat de blugii largi si de caciulile de diverse tipuri.
Aceste afirmatii ii apartin scriitoarei satirice Mara Delius si apar in ultima sa lucrare de gen. Iata care sunt teoriile sale, conform Deutsche Welle.
Ce s-ar intampla in cazul in care cei mai puternici oameni de afaceri germani si-ar arunca pe geam camasile, cravatele si costumele in dungulite fine, trecand brusc la blugii cazuti in talie si la o caciula cu aspect de tichie indiana?
Ei bine, nu s-ar intampla nimic. Vor ramane tot oameni de afaceri germani, numai ca vor fi imbracati in alte haine.
La mormantul costumului enervant
In principiu, germanul este un conservator. Rareori isi exprima simtamintele prin tinuta vestimentara. Cu toate acestea, sefii mari de la Berlin, Frankfut sau Munchen ar trebui sa-si deschida mintea si sa priveasca spre trei dintre cei mai mari magnati americani.
De ce Mark Zukerberg, fondatorul Facebook, isi agita buclele blonde peste gulerul unui pulover din bumbac destul de diform?
Oare de ce Steve Jobs prezinta, intotdeauna, cele mai asteptate produse ale Apple imbracat ca un profesor de geografie?
De ce co-fondatorul Google, Sergey Brin, continua sa se afiseze cu stilul sau nonconformist, dominat de celebra coama a parului sau?
Acesti oameni de care depinde in mare masura accesul nostru la informatie ar trebui sa stie ca semnele transmise publicului sunt un element fundamental al comunicarii interpersonale.
Pentru nonconformismul lor ar putea exista mai multe explicatii: nu-i intereseaza cum arata, incearca sa se distanteze de tipologia omulu